قیمت فروش شیلنگ خرطومی صنعتی

شیلنگ خرطومی کاربرد های زیادی در صنعت و نیز کشاوری دارد.

به عنوان مثال یکی از رایج ترین کاربرد های آن این است که در سیم کشی برق و تلفن منازل برای انتقال خطوط در زیر کار به کار می رود.

کاربرد دیگر آن انتقال آب در مصارف کشاورزی است.

شیلنگ خرطومی صنعتی برای مصارف مختلفی به کار برده می شود این محصول برای انتقال مواد در کاربرد های مختلف به کار می رود به عنوان مثال انتقال آب، برق و یا موادی پودر مانند.

قیمت فروش شیلنگ خرطومی صنعتی

انواع شیلنگ خرطومی موجود دربازار

انواع شیلنگ خرطومی موجود دربازاراین محصول برای مصارف مختلفی به کار برده می شود که با توجه به هر کاربردی که نیاز باشد نوع خاصی از آن در بازار موجود است و متناسب با موارد مصرف شیلنگ در هر حوزه در کارخانجات انواع شیلنگ خرطومی ساخته می شود.

به عنوان مثال یکی از انواع آن شیلنگ خرطومی فنر دار است که موارد مصرف آن در حوزه های کشاورزی، ساخت و ساز، معادن و… می باشد.

مدل دیگری که از آن وجود دارد شیلنگ خرطومی زهکشی است که این مدل نیز در کشاورزی و برای تخلیه آب بسیار کاربرد دارد.

لوله خرطومی هلی پلکس در مصارف کشاورزی، نفت و گاز، کاشی و سرامیک و… کاربرد دارد

تنوع این لوله ها و موارد مصرفشان بسیار گسترده و متنوع است و در این مقاله نمی گنجد برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می توانید از مقالات تخصصی تر در حوزه کاربرد انواع لوله خرطومی و نیز حوزه های ساخت شیلنگ خرطومی استفاده کنید.

شیلنگ خرطومی در صنعت چه استفاده ای دارد ؟

شیلنگ خرطومی در صنعت چه استفاده ای دارد ؟شیلنگ خرطومی مورد استفاده در صنعت از جنس پی وی سی مقاوم و با انعطاف پذیری بالا و با استحکام بسیار زیاد است که در حوزه های بسیار زیادی در صنعت کاربرد دارد به عنوان مثال برای انتقال مواد مختلفی از مبدا به محل مصرف از جمله مواد شیمیایی، سیمان، کود های شیمیایی، مواد نفتی و قیر و مواد اولیه و… به کار می رود.

مواد اولیه به کار رفته در آن از جنس بسیار مقاوم و سخت بوده تا در مقابل فشار ها مقاوم باشد.

این نوع لوله ها با توجه به کاربردشان در وزن های مختلف و نیز سایز های مختلف تولید می شوند.

کارخانجات تولید شیلنگ خرطومی این محصول را در تنوع بسیاری تولید می کنند که شیلنگ مورد استفاده در هر صنعت و حوزه ویژگی های مخصوص به خود را دارد از ویژگی هایی که در ساخت این لوله ها باید به آن ها توجه شودمی توان به مقاومت بالا در برابر عوامل مختلفی همچون حرارت، برودت، فشار، خوردگی، آفتاب و عواملی از این قبیل اشاره کرد.

متریال بکار برده شده در ساخت شیلنگ

متریال بکار برده شده در ساخت شیلنگهمانطور که گفته شد این لوله ها در حوزه های مختلفی کاربرد دارند و با توجه به کاربردی که در هر حوزه دارند در انواع و اقسام مختلفی با ویژگی های متفاوتی از جمله جنس و وزن و… ساخته می شوند.

متریال به کاربرده شده در ساخت شیلنگ های خرطومی اغلب انواع پلاستیک (که در ادامه بررسی خواهیم کرد) و فلز می باشد.

به عنوان مثال نوعی از این لوله های خرطومی که در ساختمان سازی و برای انتقال خطوط برق کاربرد دارد در چندین مدل تولید می شود

یکی از این مدل ها لوله برق خرطومی ساده می باشد که از مواد خانواده پلی اتیلن به نام پلی آمید تولید میگردد و با توجه به متریالی که در آن استفاده شده در برابر حرارت و شعله آتش آسیب پذیر است و مقاومت چندانی ندارد و برای کاربرد های زیر نمای ساختمان مناسب است.

قیمت شیلنگ خرطومی از این مدل بسیار ارزان است.

نوع دیگری از این لوله ها لوله خرطومی برق پی وی سی می باشد که همانطور که از نام آن ها پیداست جنس آنها از پی وی سی (پلی وینیل کلراید) می باشد

تمایزی که این نوع لوله نسبت به نوع قبلی دارد این است که این مدل نسوز است و در مقابل حرارت آسیبی نمی بیند که با توجه به ایمنی بیشتری که دارد نسبت به مدل قبلی بیشتر توصیه می گردد.

نوع دیگر از این لوله های خرطومی مدل ساخته شده با متریال فلزی آن است که در دو مدل فلزی ساده و فلزی ساخته شده با روکش pvc آن است که بیشتر کاربرد مدل فلزی در قسمت های بیرونی ساختمان است.

عموما در بیرون از ساختمان جهت مواردی مثل دزدگیر و یا کایبل برق و یا دوربین مدار بسته از این نوع لوله استفاده می شود که نوع روکش دار آن توصیه می گردد.

این نوع با این متریال به لوله فلکسی بل معروف است.

علت تفاوت قیمت شیلنگ های خرطومی صنعتی

علت تفاوت قیمت شیلنگ های خرطومی صنعتیبا توجه به موارد ذکر شده شیلنگ های خرطومی کاربرد های بسیار گسترده و متنوعی دارند و باتوجه به این کاربرد ها در کارخانجات تولیدی این محصول ها خط تولید های مختلفی برای مدل های متنوع آن وجود دارد.

تفاوت عمده این شیلنگ های خرطومی در متریال به کار برده شده در آن ها است.

به عنوان مثال گاهی در بعضی کاربرد ها نیاز است که لوله خرطومی مورد استفاده از مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش برخوردار باشد و یا گاهی لازم است که جهت محافظت از لوله و محتویات درون آن از متریال فلزی در ساخت آن استفاده شود و یا گاهی برای مصارف خانگی و یا مصارفی همچون کشاورزی و ساخت و ساز برای برق کشی به جهت اینکه لوله در زیر نمای داخلی و یا خارجی ساختمان قرار میگیرد و تماسی با نور خورسید و یا سرمای هوا ندارد و علاوه بر آن در این مصارف احتیاجی به مقاوم بودن در برابر حرارت نیس اکثرن از مدل های ساده که نسبت به بقیه مدل ها ارزان تر نیز هستند استفاده می شود.

بدیهی است که هرچه متریالی که در ساخت یک محصول استفاده می شود متریال ساده تر و ارزان تری باشد قیمت تمام شده محصول نیز ارزانتر خواهد بود و هرچه که متریالی که برای ساخت محصولات استفاده میکنیم از نوع مرغوب تر و دارای ویژگی های مهم تری همچون نسوز بودن در مقابل آتش باشد قیمت تمام شده محصول در این مدل گران تر خواهد بود و طبیعتا با قیمتی بالاتر از نمونه های قبلی به فروش خواهد رسید.

نتیجتا هرچقدر که مقاومت محصولات تولید شده در برابر عوامل مختلفی همچون گرما، سرما، فشار، خوردگی، نور خورشید، مواد شیمیایی، فرسودگی در اثر گذر زمان و… بیشتر باشد متریال های اولیه گرانتر و کمیاب تری مورد نیاز خواهد بود و این امر باعث می گردد که قیمت محصول بالاتر رود و به طور کلی دلیل اصلی تفاوت قیمت در شیلنگ های خرطومی صنعتی تفاوت در کیفیت آن ها است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما